У Європейській рамці якості дошкільної освіти зазначено, що один із головних принципів організації освітнього процесу – співучасть дитини в його плануванні, організації та реалізації. Такий підхід яскраво демонструє досвід Норвегії, Швеції, Фінляндії, Данії, Сполучених Штатів Америки. У цих державах працюють такі освітні системи, де вихователь може «йти за дитиною», бути наставником та провідником, а не лише джерелом передачі знань та соціального досвіду.
Також діти, яким дають час на самостійну невимушену діяльність, більш творчі, здібні до мови, спритні у розв’язанні проблем, стійкі до стресу, мають кращу пам'ять та кращі соціальні навички.
Про те, що можна робити вже сьогодні, щоби забезпечити вільну освітню діяльність дітей та не перетворити простір групи на хаос, читайте у матеріалі від експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України. Текст – за посиланням.